PitaPata Dog tickers

PitaPata Dog tickers

duminică, 15 ianuarie 2012

Culcat!


Culcat!

Daca la comanda "sezi" se tinea carnita deasupra capului lui Blair, de data aceasta carnita am tinut-o spre pamant pentru ca ea sa inteleaga ca nu ii cer sa stea in sezut ci sa se aplece dupa ea.Unii caini vor intelege imediat ca trebuie sa se puna culcat,altii vor apleca doar capul, altii vor incepe sa sara ca niste nebuni si sa incerce sa te muste frustrati ca nu o primesc , in timp ce se intreaba "wtf is with this shit". 
Am chemat-o pe Blair la mine, am dat comanda "sezi" (pentru ca facem si recapitulare) , a sezut, am spus "bravo" si i-am dat carnita. Din acest punct a trebuit sa ii dau de inteles ca exista o diferenta intre ce am invatat pana acum si ce urmeaza sa o invat si i-am amintit ca nu am uitat nici eu ce am invatat pana acum. Am indreptat carnita spre pamant si am dat comanda "culcat", iar in momentul in care instinctul animalic i-a spus sa se indrepte spre mancare, am ascuns carnita la spate sau in pumn , am dat comanda "sezi" si am reluat treaba cu carnita, pana cand s-a asezat singura in pozitie. De retinut faptul ca puteti sa il apasati ca sa inteleaga ca trebuie sa stea culcat si in timp ce apasati cainele in jos in pozitie intotdeauna rostiti comanda si chiar daca voi ati facut toata treaba,recompensa nu trebuie sa fie uitata :Bravo+carnita.
Nu uitati sa folositi si semne vizuale , nu doar sonore, cand invatati cainele o comanda. De exemplu daca ii arat lui Blair indexul, ea stie ca urmeaza sa spun "Sezi", iar daca ii arat palma  , ea stie ca trebuie sa stea culcata. Comanda se va repeta din nou in zile consecutive ,fara sa uitati sa repetati si comanda invatata anterior.
Nu obositi catelul, mai ales daca incepeti pre-dresajul cand are 7-8 saptamani, pentru ca nu numai ca e un copil a carui atentie este FOARTE distributiva si usor de furat, insa il obositi si faceti dintr-un dresaj care ar trebui sa fie ca o joaca, o experienta neplacuta si pentru voi si pentru el.
Mult succes.
Cat timp mi-a luat mie si lui Blair: 5 minute.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu